大咖福利影院

Menu
大咖福利影院
Search
Magazine
Search

Permanent residency- Sint josse brussels

Vaddy

Hi , I have been been living in Brussels from September 2020 and based on my id registration date in 2020 I completed 5 years. First 1 year of my residence as employee and rest four years a as an independent all by paying social security. When I went to commune to apply, I was told that since I changed my employment type the clock got reset and I have to wait till next year to complete 5 year period. This was not the rule I read. Did any of you face a similar situation, any advise?

I mailed commune this

Cela signifie que :

il n鈥檡 a eu aucune interruption de mon s茅jour l茅gal en Belgique,

mon s茅jour l茅gal est continu depuis 2020, date de mon premi猫re carte de s茅jour,

un changement d鈥檃utorisation de travail (single permit 鈫 carte professionnelle) ne rompt pas le s茅jour l茅gal, tant que la carte de s茅jour reste valide.

Conform茅ment aux r猫gles du SPF Int茅rieur / Office des 脡trangers, le droit au s茅jour de longue dur茅e se base sur 5 ans de s茅jour l茅gal et ininterrompu, ind茅pendamment du type d鈥檃utorisation de travail.

Je vous prie donc de bien vouloir v茅rifier dans mon historique de s茅jour (鈥渉istorique des cartes鈥) que mon s茅jour n鈥檃 jamais 茅t茅 interrompu et que la p茅riode depuis 2020 doit 锚tre prise en compte pour les 5 ann茅es n茅cessaires.

See also

Entry and residence conditions in BelgiumLawyers in BrusselsCultural centres in BrusselsQuestion re 5-year residency and workF card processing timeUnlimited Single Permit 2025Switch to dependent status
Vaddy

Hi,

I am able to process my l card request now, it is the number of days of legal stay + social security for that period, it doesn鈥檛 matter whether you are on work authorization or independent

thanks